Proč jsou na webových stránkách firem vždy uvedeny kontakty?

Dnes má prakticky každá firma svou vlastní internetovou stránku. A není divu, koneckonců firma, která není na síti, jako by nebyla. Dnes si již totiž nehledáme informace v telefonních seznamech, například ve Zlatých stránkách, nýbrž právě na internetu.

Samozřejmě každá taková internetová stránka vypadá poněkud jinak, avšak několik věci mají společné. Prakticky vždy zde totiž najdeme například katalog zboží, ceník, ale hlavně záložku s názvem „Kontakty By Design“. Ta je tak důležitá, že je její přítomnost dokonce dána zákonem.

kontakt1

Samozřejmě nestačí jen, aby zde byla, musí mít i patřičný obsah. Tím se v tomto případě myslí právě kontakty na příslušné pracovníky, obvykle vedoucí jednotlivých oddělení a vedoucího firmy. Najdeme zde jak telefonní číslo, tak i e-mail. Někdy tam najdeme i čas, kdy je možné volat – to je pochopitelné, koneckonců nikdo z nás není v práci 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Dále je zde také přesná adresa sídla firmy. To platí i v případě, že se jedná o takovou, která své zboží prodává pouze přes internet. I ona musí totiž ze zákona mít fyzické prostory. Dává to i smysl – koneckonců, své produkty musí někde skladovat, než je pošle svým zákazníkům.

kontakt2

V případě, že má ona společnost i kamenné prodejny, je zde uvedena jejich adresa i otvírací doba. Díky tomu mohou zájemci snadno vyhledat tu, která je jim nejblíže. A to je pro ně rozhodně výhodné.

Proč jsou ale právě tyto informace tak důležité? Jednoduše proto, aby měli zákazníci možnost v případě potřeby se oněch pracovníků dovolat. Pokud se například vyskytne nějaký problém, musí zde být cesta, jak mohou kontaktovat příslušného pracovníka a danou věc s ním vyřešit.

Tím se samozřejmě omezuje možnost, že by podniky své zákazníky okrádaly či že by posílaly vadné zboží, které by pak zákazník neměl možnost vyměnit či požádat o vrácení peněz. Jedná se tedy o opatření, které chrání spotřebitele, a to je rozhodně dobře.