Auto do zásuvky

Historicky první elektricky poháněný automobil, vznikl za pomoci holandského profesora, jménem Sibrandus Stratingh a jeho asistenta, Christophera Beckerema. Bylo to roku 1835 a spalovací motor byl ještě v plenkách.
·        Elektrický automobil vypadal svým tvarem jako doutník a nebyl z rodu šneků.
·        Roku 1899 překonal stokilometrovou rychlost. Což byl na tu dobu úctyhodný výkon.

Na začátku dvacátého století, v Americe, jezdilo mnohem více elektromobilů nežli automobilů se spalovacím motorem. Oproti těm, mělo elektrické auto mnoho výhod.
o   Lidé oceňovali především komfort a snadné ovládání.
o   Nechtělo se jim namáhavě točit klikou při startování.
o   Naftová a benzinová auta byla také velice hlučná a složitá na údržbu.


Život bez výfukových plynů?

Je otázka, proč se elektro auta neudržela.Pohřbil je další vynález.
·        A to – elektrický startér.
·        Poté začal Henry Ford se svou pásovou výrobou, čímž snížil náklady na výrobu automobilů a mohl je zlevnit.
·        A zvlášť v Americe, kde jsou obrovské vzdálenosti mezi jednotlivými osadami, lidé ocenili delší dobu dojezdu.

Elektrická auta nezapadla úplně.
o   Byla oprášena v době energetické krize, v sedmdesátých a osmdesátých letech, dvacátého století.
o   I Československo se mohlo pochlubit svým „automobilem do zásuvky“.
                – Jmenoval se Ema a vláda jeho vývoj zastavila.
Pár let poté ho začaly vyrábět známé, světové značky, jako například
·        Citroën
·        Fiat
·        Peugeot
·        Renault.

Stále dost vysoká cena nedovoluje běžné rodině auto pořídit. Přesto jich, v naší republice, několik desítek zahlédnete. Jsou to většinou členové občanského sdružení „Elektromobily“. Nejen oni věří, že je to auto budoucnosti. Hlavně, vzhledem ke zhoršujícímu se životnímu prostředí. Jen ještě vychytat několik nedostatků, a můžeme dýchat čistější vzduch.

Doporučené články