Jednou z hlavních věcí, které potřebuje firma k dosažení zisku, je udržení si zákazníků. K tomu používá nejrůznějších prostředků. K nim patří samozřejmě reklama, ale i jiné.
Jedním z nich je snaha vzbudit v zákazníkovi pocit exkluzivity tím, že nakupuje výrobky dané značky. Že je lepší, než ti, kteří kupují u konkurence. K tomu se používají nejrůznější akce a exkluzivní dárky. Součástí této kampaně však bývá i logo https://www.rmc-system.com/kontakt-2/logo_partner/ firmy.
Na to se každý podnikatel zaměřuje, neboť zná dobře jeho důležitost. Ještě lépe než název si jej totiž spojíme s konkrétní firmou a v regále obchodu jej snadno uvidíme. Dále je zde fakt, že jej můžeme použít k předávání podvědomých zpráv zákazníků, což se také často děje.
Jedním z příkladů může být, když si firma udělá logo v zelené barvě. Ta je obvykle asociována s přírodou, potažmo ekologií. Potenciálním zákazníkům se tak podvědomě podsouvá, že dané výrobky jsou vyráběny ekologicky, i když to nemusí být pravda.
Pokud jde o to, jaké logo zvolit, záleží na mnoha faktorech. Tím nejhlavnějším je asi typ produktů, které budeme vyrábět. Pokud se například specializujeme na pneumatiky či automobily, pak asi nebude nejvhodnější dát si do znaku zelený strom. Zde je však také si uvědomit, že čím širší je náš sortiment výrobků, tím obecnější by mělo logo být. S tímto se potýkají především potravinářské firmy.
Není tedy divu, že mnoho z nich si dává jako logo název své firmy, pouze nějakým způsobem stylizovaný tak, aby co nejvíce vynikl. Je to popravdě asi nejjednodušší a nejbezpečnější řešení. Máte tak totiž jistotu, že když začnete vyrábět něco jiného, nebudete mít se svým logem problém, pokud nebude s novým výrobkem kompatibilní.
Jak je tedy vidět, je v designu loga mnohem víc, než by se na první pohled mohlo zdát. Není tedy divu, že firmy často platí profesionálům, aby pro ně navrhli to pravé. Přeci jen na tom může záviset budoucnost dané firmy.